Hansarctic -elämyspalveluiden peruutusehdot

Voimassa alkaen 9.10.2025

Kun varaat elämyspalvelun (eng. experience) verkkopalvelumme (hansarctic.fi) tai muun myyntikanavamme kautta, sitoudut seuraaviin peruutusehtoihin:

1. Peruutus asiakkaan toimesta


  • Peruutus 365 - 14 päivää ennen elämyspalvelun: Veloitamme peruutusmaksuna 5 % varausmaksusta
  • Peruutus alle 14 päivää ennen elämyspalvelua tai saapumatta jääminen: Maksua ei palauteta


Peruutus tulee tehdä kirjallisesti sähköpostitse osoitteeseen info@hansarctic.fi. Peruutus katsotaan tapahtuneeksi, kun olemme vahvistaneet sen vastaanotetuksi


.2. Peruutus järjestäjän toimesta


Pidätämme oikeuden peruuttaa elämyspalvelun esimerkiksi:


  • Vaarallisten sääolosuhteiden vuoksi
  • Teknisten tai logististen esteiden vuoksi
  • Liian vähäisen osallistujamäärän vuoksi

Tällöin asiakkaalle palautetaan koko maksettu summa tai tarjotaan mahdollisuus siirtää osallistuminen toiseen ajankohtaan.


3. Muutokset varaukseen


Voit pyytää muutosta varaukseen (esim. ajankohdan siirtoa) viimeistään 3 päivää ennen safaria. Muutokset hyväksytään saatavuuden mukaan.


4. Erityistilanteet


Sairastapauksissa tai muissa poikkeuksellisissa olosuhteissa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Pyrimme löytämään joustavan ratkaisun tapauskohtaisesti.



5. Kuluttajansuojalain mukaiset oikeudet


Nämä peruutusehdot eivät rajoita kuluttajan oikeuksia, jotka perustuvat Suomen kuluttajansuojalakiin (38/1978). Mikäli ehtomme ovat ristiriidassa lain kanssa, sovelletaan kuluttajansuojalain määräyksiä